سلامت

آیا غذا با کالری منفی وجود دارد؟

آیا می‌توان با خوردن غذاهای خاصی وزن کم کرد؟ آیا اصولاً غذایی  با کالری منفی وجود دارد؟

کسانی که بدنبال وزن کم کردن هستند عموماً در جستجوی غذاهایی می‌باشند که بتوان با خوردن آن‌ها وزن کم کرد. گفته می‌شود که برخی غذاها کالری منفی دارند بدین معنی که مقدار کالری که به بدن می‌دهند کمتر از میزان کالری است که برای هضم‌شان مصرف می‌شود. از نظر تئوری وجود یک غذای با کالری منفی امکان‌پذیر است ولی در واقعیت چنین غذایی وجود ندارد.

کرفس به عنوان یک غذای با کالری منفی معروف شده است ولی واقعیت این است که یک ساقه‌ی آن حدود ۱۰ کالری به بدن می‌دهد و بدن برای هضم کردن آن تنها یک پنجم این مقدار کالری را مصرف می‌کند. پس باز هم مقداری کالری برای بدن می‌ماند.

مقدار کالری که بدن برای هضم غذا می‌سوزاند حدود ۱۰ درصد مقدار کالری مصرف شده‌ی روزانه است. بعنوان مثال اگر روزانه ۲۰۰۰ کالری از طریق خوردن جذب کنید بدن شما تنها ۲۰۰ تای آن را برای هضم غذا مصرف می‌کند.

بجز کرفس، میوه‌جات و سبزیجات دیگر نیز که فیبر بالایی دارند کمکی به کاهش وزن نمی‌کنند. این غذاها معده را پر کرده و شما را سیر می‌کنند و از این نظر به خاطر کالری کمی که دارند مفید هستند ولی در سوزاندن کالری کمکی نمی‌کنند و باید خودتان این زحمت را بر عهده بگیرید.

برای وزن کم کردن باید تنبلی را کنار گذاشته و به راه دشوارتری وارد شوید. در واقع تنها راه موفق کم کردن وزن این راه سخت و قدیمی است که کالری کمتری مصرف کنید و کالری بیشتری به کمک ورزش بسوزانید.

ورزش‌های مختلف بسته به میزان تحرکی که به شما می‌دهند تأثیرات مختلفی در کاهش وزن شما دارند ولی اگر می‌خواهید یک ورزش سالم و کم خطر را تجربه کنید بهتر است به سراغ دویدن یا حداقل پیاده‌روی بروید.

وبسایت fa-ct.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا