جانداران

جغد عقابی جنگلی چیست؟

بر اساس افسانه‌های سریلانکا در زمان قدیم مردی به خاطر مشکوک بودن به خیانت همسرش برای انتقام گرفتن از او فرزند خود را کشته و با آن غذا درست می‌کند و به زنش می‌دهد. پس از اینکه زن از این موضوع خبردار می‌شود به جنگل رفته و خودکشی می‌کند و به پرنده‌ای شیطانی تبدیل می‌شود که در سوگ فرزندش جیغ می‌کشد.

پرنده‌ی شیطانی

«جغد عقابی جنگلی» به خاطر صدای عجیبش معروف است که در هنگام جیغ کشیدن صدایی شبیه به انسان دارد. این صدا انطباق زیادی با داستان مرموز «پرنده‌ی شیطانی» در سریلانکا دارد. مردم سریلانکا باور دارند که جیغ این پرنده که در زبان محلی اولاما گفته می‌شود نفرینی است که به مرگ منجر می‌شود. دقیقاً مشخص نیست که پرنده‌ی شیطانی چه پرنده‌ای است ولی بر اساس یافته‌های سال ۲۰۰۱ جغد عقابی جنگلی انطباق زیادی با این داستان دارد.

جغد عقابی جنگلی

جغد عقابی جنگلی

آله‌بوف نپالی یا جغد عقابی شکم-نقطه‌دار که با نام جغد عقابی جنگلی نیز شناخته می‌شود پرنده‌ای بزرگ با ظاهری خوفناک است. این جغد بومی شبه قاره‌ی هند و جنوب شرقی آسیا می‌باشد. الگوی نقطه‌های روی پرهای این جغد ظاهری شبیه به قلب‌های کوچک دارد. این جغد یک گونه از سرده‌ی جغد عقابی است که طول آن بین ۵۰ تا ۶۵ سانتیمتر است و وزنی بین ۱٫۳ تا ۱٫۵ کیلوگرم دارد.

مراجع:

Spot-bellied eagle-owl

Devil Bird

تحریریه: مجله فکت های جالب و عجیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا