کشورها

سردترین نقطه جهان در کدام کشور است ؟ روستای اویمیاکن کجاست؟

از شهر یاکوتسک در سیبری به عنوان سردترین شهر جهان نام برده شده است. اما رکورد گینس سردترین منطقه مسکونی جهان مربوط به روستایی در سیبری روسیه با نام اویمیاکن می‌باشد که دمای هوای آن در سال ۱۹۳۳ به ۶۸ درجه زیر صفر رسید. این دما سردترین دمای ثبت شده تاکنون در خارج از قطب جنوب است.

زندگی در سردترین نقطه جهان چگونه است؟

زندگی در اویمیاکن که سردترین منقطه مسکونی زمین شناخته می‌شود بسیار دشوار بوده و مردم اکثرا گوشت یخ زده مصرف می‌کنند، ماشین‌های خود را روشن نگهداشته و زمین را با آتش گرم نگه می‌دارند. این روستا حدود ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و به خاطر نزدیکی به قطب شمال تا ۲۱ ساعت در روز در حین زمستان هوا تاریک است. میانگین دما در این منطقه ۵۸ درجه زیر صفر است. به دلیل عدم رویش گیاهان در سرمای سوزان این منطقه مردم معمولا از گوشت گوزن شمالی، ماهی یخ زده و خون اسب یخ زده با ماکارونی استفاده می‌کنند. سرما در اویمیاکن در حدی است که پوست را دچار حالتی مثل آفتاب سوختگی می‌کند و معمولاً کسی از بیرون به آنجا مسافرت نمی‌کند.

سردترین شهر جهان

یاکوتسک سردترین شهر جهان است. در نیمی از سال دمای این شهر به طور معمول از شصت درجه زیر صفر فراتر نمی‌رود. بیست هزار نفر ساکن این شهر واقع در شمال شرق سیبری توانسته‌اند خود را با این سرمای استخوان سوز وفق دهند. آنها برای خروج از خانه به طور معمول دو پالتوی پوست می‌پوشند.

یاکوتسک) شهری است در شرق سیبری و مرکز جمهوری یاقوتستان روسیه‌است. این شهر که از بندرهای مهم رودخانه لنا است ۲۱۰٬۶۴۲ نفر جمعیت دارد. (سرشماری سال ۲۰۰۲). یاکوتسک در سال ۱۶۳۲ به عنوان یک قلعه برای نیروهای قزاق برپا شد و رشدی نداشت تا اینکه در دهه‌های ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰ معادن طلا و دیگر ذخایر کانی در آن منطقه یافت شد. صنعتی‌سازی دوران استالین و برپایی اردوگاه‌های کار اجباری در آن دوره، باعث رشد این شهر نیز شد. یکی از بزرگ‌ترین آرایه‌های آشکارساز پرتو کیهانی در جهان در این شهر قرار دارد.

منبع:

Lowest temperature – inhabited

What It’s Like Living in the Coldest Town on Earth

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا