کشورها

جزیره مونم واسیه یونان

جزیره مونم واسیه در لاکونیای یونان بر روی یک جزیره کوچک در ساحل شرقی پلوپونز قرار گرفته است. این جزیره توسط یک جاده‌ی کوتاه با طول ۲۰۰ متر به سرزمین اصلی وصل شده است. این منطقه ۱۰۰ متر بالای سطح دریا بوده و ۳۰۰ متر عرض و ۱ کیلومتر طول دارد و یک دژ قوی قرون وسطایی می‌باشد. نام این شهر از دو کلمه‌ی یونانی گرفته شده است که به معنی «تنها راه» می‌باشد.

جزیره مونم واسیه یونان

جزیره مونم واسیه یونان

جزیره مونم واسیه در سال ۳۷۵ بعد از میلاد توسط یک زمین لرزه از سرزمین اصلی جدا شد. بسیاری از خیابان‌های این شهر باریک بوده و تنها برای عبور عابران پیاده و الاغ مناسب هستند. یک دهکده‌ی کوچک متشکل از ۱۰ خانه در شمال غربی جزیره قرار گرفته است.

پلوپونز

پلوپونز یک شبه جزیره بزرگ در جنوب یونان است.مساحت این شبه جزیره ۲۱۵۴۹ کیلومتر مربع است.این شبه جزیره محل بسیاری از جنگهای اسپارت و آتن در بین سالهای ۴۳۱ تا ۴۰۴ قبل از میلاد بوده است. این شبه جزیره توسط خلیج کورینت در قسمت شمالی از یونان جدا شده است.دراواخر قرون وسطی و در دوره عثمانی ها این شبه جزیره به نام موریا نیز شناخته می شده است. پلوپونز به سه منطقه دولتی تقسیم می شود که قسمت بیشتر آن متعلق به دولت پلوپونز است و دو قسمت کوچکتر متعلق به دولت یونان غربی و آتن می باشند.

منبع: +

تحریریه: مجله فکت های جالب و عجیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا