جانداران

دایرولف یا گرگ وحشت چیست؟

اگر از طرفداران سریال گیم آو ترونز (بازی تخت و تاج) باشید حتماً بزرگی و درنده بودن دایرولف‌های سرزمین شمال شما را حیرت زده کرده است. شاید باور نکنید ولی دایرولف یا گرگ وحشت یک موجود افسانه‌ای نیست و واقعیت دارد.

دایر ولف یا گرگ وحشت یک موجود افسانه‌ای نیست. آن‌ها گونه‌هایی از سرده‌ی سگ هستند که حدود ۱۰ هزار سال پیش منقرض شده‌اند. گرگ‌های وحشت همزمان با چاقودندان (که به غلط ببر دندان شمشیری گفته می‌شود) زندگی می‌کرده‌اند و در واقع رقیب یکدیگر حساب می‌شده‌اند.

گرگ‌های وحشت از گرگ‌های امروزی بزرگ‌تر و قوی‌تر بوده و قدرت فک بیشتری داشته‌اند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که قدرت فک‌شان ۱۲۹ درصد (۱٫۳ برابر) قدرت فک عموزاده‌های قرن بیست و یکم آن‌ها بوده است. وزن آن‌ها به طور متوسط حدود ۶۸ کیلوگرم بوده است. برای به تصویر کشیدن این موجودات در سریال گیم آو ترونز از سگ‌ها و گرگ‌های دست آموز استفاده شده است.

یکی از منابع غذایی گرگ‌های وحشت اسب‌ها بوده‌اند. محل زندگی آن‌ها در قاره‌ی آمریکا و از کانادا تا بولیوی بوده است. خبر هیجان انگیزی که در مورد این حیوانات افسانه‌ای وجود دارد این است که یک موسسه‌ی اصلاح‌نژاد در حال تلاش است تا بگونه‌ای با ترکیب نژادهای مختلف سگ‌ها، آن‌ها را بازسازی کند.

مراجع:

Dire wolf

۱۰ Fierce Facts About Dire Wolves

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا