جانداران

آیا حیوانات هم می خندند ؟

شاید هنگام دیدن برخی رفتارهای حیوانات و صداهایی که از خود در می‌آورند از خود پرسیده باشید که آیا حیوانات هم می‌خندند؟ چند گونه از حیوانات صداهایی از خود در می‌آورند که شبیه به خندیدن انسان است. بیشتر این حیوانات پستانداران هستند که نشان می‌دهد عملکردهای عصبی در فرآیندهای اولیه‌ی فرگشت پستانداران رخ داده است.

میمون‌ها

شامپانزه‌ها، گوریل‌ها، بونوبوها و اورانگوتان‌ها صداهای خنده مانندی در واکنش به تماس فیزیکی مانند کشتی گرفتن، دنبال کردن یا قلقلک دادن از خود در می‌آورند. خنده‌ی شامپانزه‌ها خیلی برای انسان قابل تشخیص نیست چون توسط تغییر دم و بازدم ایجاد می‌شود و بیشتر شبیه به نفس کشیدن و هن هن کردن است. در مورد بونوبوها نیز صدای خنده فرکانسی بالاتر از انسان دارد و خنده‌ی آن‌ها الگوی صوتی شبیه به بچه‌ی انسان دارد با همان تغییرات حالت چهره.

موش‌ها

موش‌ها هنگامی که بازی می‌کنند و قلقلک داده می‌شوند صداهایی مافوق صوتی با فرکانس ۵۰ کیلوهرتز تولید می‌کنند. همچنین پوست موش‌ها دارای نقاط حساسی است که نسبت به قلقلک دادن حساس‌تر از بقیه‌ی نقاط هستند. موش‌هایی که می‌خندند ترجیح می‌دهند با موش‌هایی وقت بگذرانند که خندان هستند.

سگ‌ها

سگ‌ها برخی اوقات رفتاری از خود نشان می‌دهند که شبیه خنده‌ی انسان است. خندیدن باعث آزاد شدن استرس در سگ‌ها شده و رفتارهای اجتماعی آن‌ها را ترغیب می‌کند.

پرنده‌ها

کوکابورای خندان استرالیایی پرنده‌ای است که خنده‌ی معروفی شبیه به خنده‌ی انسان دارد.

وبسایت fa-ct.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا